پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182713
بازداشت يکي ديگر از متهمان پرونده دکل نفتي گمشده
تاریخ انتشار : 1394/06/08 16:21:02
نمایش : 1260
يکي از دلالان اصلي فساد مالي در خريد دکل فورچونا معروف به دکل گم شده بازداشت شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، م.ش يکي ديگر از متهمان پرونده دکل 87 ميليون دلاري با دستور مقامات قضايي بازداشت شد.

براساس اين گزارش، پيش از اين نيز فارس از بازداشت يکي از متهمان فساد در شرکت تأسيسات دريايي خبر داده بود که غلامحسين محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضائيه چندي بعد اين خبر را تأييد کرد.

اين گزارش حاکي است، براي موارد فساد در دوره‌هاي مختلف مديريتي شرکت تأسيسات دريايي از زمان تأسيس تاکنون، پيگيري‌هاي قضايي در حال انجام است و براي دو تن از مديران عامل سابق اين شرکت پرونده‌هاي قضايي تشکيل شده است.

بر اين اساس، يکي از موارد مربوط به اين پرونده‌هاي فساد، پرداخت پول يک دکل به ارزش 87 ميليون دلار به دلالان دکل بود، اما اين دکل هرگز به ايران نيامد و در حال حاضر در خليج مکزيک در حال حفاري است.

اين گزارش حاکي است، م.ش که به تازگي بازداشت شده نيز در دلالي ابهام‌آميز اين دکل‌ها فعال بوده است.

براساس اين گزارش، فارس پيش از اين متن قرارداد رضا طباطبايي دلال اصلي دکل‌ها با آقازاده يکي از وزراي اصلاحات را منتشر کرده بود، در عين حال اسنادي را منتشر کرد که نشان مي‌داد پول دکل به طور کامل دراختيار دلال ياد شده قرار گرفته است.

به گزارش فارس، کميسيون انرژي مجلس بعد از تغييري که در ترکيب هيأت رئيسه آن از دو سال پيش تاکنون رخ داد، به تحقيق و تفحص درباره شرکت تأسيسات دريايي رأي نداد، اما اين تحقيق و تفحص که از سوي بعضي اعضاي کميسيون انرژي طراحي شده است بايد در صحن علني مجلس به رأي گذاشته شود و صحن مجلس درباره آن تصميم‌گيري کند.

به گزارش فارس، نماينده طراحي‌کننده تحقيق و تفحص، موارد متعددي از جمله خريد يک شناور، خريد لوله‌هاي گاز ترش، تأسيس شرکت‌هاي صوري مانند کيتو و دکل ديگري که در سواحل امارات تبديل به آهن‌پاره شد را از جمله دلايل انجام اين تحقيق و تفحص ذکر کردند.

گزارش فارس حاکيست در پرونده شرکت تأسيسات دريايي که در طول دولت‌هاي مختلف معاملات ابهام‌آميزي در آن اتفاق افتاده، پاي مديراني از دولت‌هاي هشتم، دهم و يازدهم به ميان آمده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html